Trànsit retirarà les multes dels conductors multats pel radar fix de la C-25 a Gurb (km 180,5) que tinguin més d’una sanció. La primera multa es mantindrà i les altres, a partir de la segona, es podran recórrer i no s’hauran de pagar. Això ho ha comunicat el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, a una representació dels afectats i a alguns dels alcaldes de la zona, amb qui s’ha reunit aquest matí a Barcelona.
La decisió s’empara en una llei que diu que no es pot multar dia rere altre una mateixa persona per una mateixa infracció. La normativa obliga a avisar el primer cop que es comet la infracció per tal que aquesta persona tingui temps de reparar-ho. O sigui, que tota la gent que acumula més d’una multa, se’ls hauria d’haver notificat que estaven cometent una infracció abans de seguir-li posant multes diàries, cosa que Trànsit no ha fet. Les denúncies van arribar al cap d’un mes de cometre la infracció, en alguns casos totes juntes.
Ara, els conductors que tinguin més d’una multa hauran de reclamar i presentar al·legacions per al conjunt de les multes que tinguin. Trànsit ho estudiarà i enviarà una resposta als implicats on se’ls comunicarà quina multa ha de pagar (podeu llegir els punts a seguir, a sota).
A efectes pràctics, aquesta decisió només beneficiarà els conductors que tinguin més de dues denúncies i als que en tinguin dues amb pèrdua de punts. Així, per als que en tinguin dues sense pèrdua de punts no servirà de res que li retirin una de les multes perquè, com que haurà al·legat, perdrà el 50% de descompte. Per tant, el més senzill per als afectats amb dues multes sense retirada de punts és pagar abans del termini i beneficiar-se del 50% de descompte, ja que els hi costarà el mateix (o menys, si afegim les despeses de gestoria).
Els conductors que ja hagin pagat les multes no tenen dret a presentar al·legacions i el seu expedient es dóna per tancat. Els afectats que siguin socis del RACC podran dirigir-se a aquesta organisme que els tramitarà gratuïtament tota la documentació.
Millor això que res
La resolució final ha deixat satisfets a mitges els implicats, que demanaven la retirada completa de totes les sancions. “Ja sabíem que les coses podien anar per aquí, però sincerament teníem l’esperança que els alcaldes aconseguissin la nul·litat total de les sancions, però no ha pogut ser. Potser no és la millor solució per a tothom, però és l'única que tenim”, diu resignada Alba Clot, una de les afectades que ha participat a les negociacions.
Tampoc està content l'alcalde de Folgueroles, Carles Baronet, que ha liderat la delegació d'alcaldes. En un missatge al seu Twitter ha estat més que explícit: "Avui ha estat el dia mes decebedor politicament des que soc alcalde. El senyor Aregio m'ha decebut totalment. Ho sento pels osonencs multats".
Recordem que la campanya massiva de sancions es va iniciar el 25 de gener i es va allargar prop d’un mes (ara hi ha una banda rugosa que impedeix que els vehicles vagin a gaire velocitat). Aquest tram sempre havia estat limitat a 80 km/h i el radar saltava quan un vehicle passava dels 100 km/h. De cop i volta, i a causa de les obres, es va baixar la limitació a 60 km/h i el radar es va començar a disparar a partir dels 80 km/h.
Els conductors, molts d’ells habituals, no es van adonar de la reducció i van començar a sobrepassar de manera reiterada el límit establert. Al cap d’unes setmanes, van anar arribant una multa rere l’altre, amb la mateixa fotografia del vehicle enxampat pel radar però amb distinta data. Molts afectats han rebut dues, tres o fins i tot vuit denúncies en pocs dies. El nombre de denúncies en apenes un mes sobrepassa les 3.400. La majoria de sancions estan tipificades com a “falta greu” i pugen 100 euros.
Font: Osona.com
0 comments:
Post a Comment